آب در مانی 4
کیست تخمدان.شرکت تولید عرقیات وگیاهان دارویی کاکامانی
گیاهان دارویی.آموزش درمان.ساخت داروگیاهی

آب در مانی 4

(11)ـ براي اين كه فضولات چسبيده در ميان پرزهاي روده جدا و روده‌ها سريع پاكسازي شود از روز دوم تا پنجم، بيمار هر روز در دو نوبت صبح پس از بيدار شدن از خواب و شب پيش از خوابيدن، با مقدار 5/1 ليتر آب خالص به شيوه‌ي زير تنقيه (روده‌شويي از پايين) مي‌كند:
A)
چون طول روده‌ي كوچك 6 متر و روده‌ي بزرگ 120 سانتيمتر و گنجايش هر دو روده 5/1 ليتراست، ظرفي (جاي نوشابه)5/1 ليتري را تهيه و سپس يك ميله‌ي خودكار بيك در درب آن جاسازي مي‌كند؛ به گونه‌اي كه آب از اطراف آن نريزد. ته جاي نوشابه را بريده و يك دسته‌ي سيمي براي آن درست مي‌كند تا بتواند آن را به چوب‌لباسي آويزان كند. سپس شيلنگي نازك به انداز‌ه‌ي قطر ميله خودكار و به طول 5/1 متر به آن نصب مي‌كند. سپس يك شير كوچك آب به آن مي‌افزايد و نيم متر ديگر شيلنگ را پس از شير مي‌افزايد تا بتواند آب درون ظرف را كنترل كند. پس از آن، ظرف را با آب ولرم حمام كه دماي آن 35 درجه‌ي است، پر كرده و بالاتر از زمين نصب مي‌كند. براي اين در اثر دراز كشيدن روي كف حمام سردي آن بدن را نيازارد، يك قطعه يونوليت به اندازه‌ي يك متر در 5/1 متر تهيه و به عنوان زيرانداز استفاده مي‌شود. سپس روي زمين به پهلوي راست مي‌خوابد؛ و حتمأ سمت چپ بدن بايد به سوي بالا باشد. و صندلي حمام را هم زير سر مي‌گذارد تا گردن خسته نشود. بعد ميله‌ خودكاري ديگر روي سر شيلنگ مي‌گذارد و آن را با پماد آنتي هموروئيد چرب مي‌كند. سپس اندكي به مقعد فشار مي‌آورد تا اسفنكر روده كمي خارج شود. بعد كمي پماد به آن مي‌مالد و ميله‌ را روي آن مي‌گذارد تا به اندازه‌ي 5 سانتيمتر وارد روده شود. 45 ثانيه تا يك دقيقه طول مي‌كشد تا همه‌ي آب وارد روده شود.
B)
چنانچه به هنگام ورود آب به روده، شكم درد گرفت، نشانگر اين است كه مدفوع بسياري از سالهاي گذشته به ديواره‌ي روده چسبيده و مانع عبور آب به سوي جلوست. براي حل اين مشكل، نخست شير آب را مي‌بندد و سپس با دست راست با انگشتان بسته، به گونه‌اي كه نوك انگشتان رو به پايين باشد، دست را در پايين‌ترين نقطه‌ي شكم ميان كشاله‌ي ران و شكم در سمت چپ بدن گذاشته و با فشار و همزمان آوردن دست به سمت بالا و راست، آب را به جلو مي‌راند تا درد پايان يابد؛ و سپس شير را باز مي‌كند تا بقيه‌ي آب هم وارد شود.
C)
پس از واردن شدن آب به روده، 5 دقيقه به پشت مي‌خوابد. كف پاها را به ديوار مي‌زند و چيزي مانند بالش زير باسن مي‌گذارد تا كمر بالاتر از سطح قرار گيرد. بعد با دست راست با انگشتان بسته، به گونه‌اي كه نوك انگشتان رو به پايين باشد، دست را در پايين‌ترين نقطه‌ي شكم ميان كشاله‌ي ران و شكم در سمت چپ بدن گذاشته و با فشار و همزمان آوردن دست به سمت راست، آب را به جلو مي‌راند سپس به راست غلت مي‌خورد. بعد دست را در سمت راست مي‌گذارد و آب را به سمت چپ روده مي‌راند و سپس به سمت چپ غلت مي‌خورد. پس از آن، با پايين آوردن پاها و برداشتن بالش از زير باسن، 5 دقيقه نيز به به طور كامل غلت مي‌خورد. در 5 دقيقه‌ي سوم، كف حمام روي همان يونوليت به پشت مي‌خوابد و پاها را تا جايي كه مي‌تواند بالا مي‌آورد (پاي دوچرخه) و پايين مي‌اندازد. در مرحله‌ي پاياني، بر مي‌خيزد و 5 دقيقه‌ درجا مي‌دود و همزمان به آرامي با مشت در امتداد روده ضربه مي‌زند تا فضولات موجود در روده و نيز چسبيده به پرزها‌ي آن كه شايد مربوط به ماهها و يا حتي سالهاي گذشته باشد،كنده شود. سپس به گونه‌اي كه سنگيني بدن به سمت چپ باشد، روي ران چپ مي‌نشيند وآب درون روده را كه با تكه‌هاي فضولات آميخته است، از بدن خارج مي‌كند.
D)
فرد نبايد سعي كند كه همه‌ي آب درون روده را تخليه كند؛ بلكه بهتر است بكوشد تا نيم ليتر آن باقي بماند كه هم بخشي از آن جذب بدن مي‌شود و هم باعث نرم و جدا كردن مدفوعات چسبيده به ديواره‌ي روده مي‌شود.
E)
روز پنجم، نصف مشت گل خِطمي يا 2 قاشق پودر آن را در 3 ليتر آب جوشانيده تا 5/1 ليتر آن باقي بماند. سپس آن را با تور بسيار ظريف يا پارچه، صاف كرده و پس از ولرم شدن تا اندازه‌ي 35 درجه، به جاي آب، تنقيه مي‌كند

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد
آخرین مطالب